dinsdag 6 november 2012

pinterest.com

Eens in de drie weken heb ik een ADV dag. Regelmatig snuffel ik op www.pinterest.com rond. Een paar weken terug, had ik weer eens een ADV dag en bedacht mij om eens een aantal dingen uit te proberen. Zo ben ik een heel dagje zoet geweest.

- een mooie bloem maken
- zelf een kras laagje maken
- bloesem met de onderkant van een cola fles stempelen.

Rol vierkante blaadjes op (soort frietzakjes) leg ze in een cirkel. http://pinterest.com/pin/337840409516545891/
Ik heb de bloem op een kaart geplakt en er een verjaardagskaart voor de oma van mijn vriend van gemaakt.





 

benodigdheden:
·         (acryl)verf (ik gebruikte zilver, maar elke kleur kan worden gebruikt)
·         afwasmiddel
·         pen
·         kleine kwast
·         Wit krijt

1.       Schrijf bericht met een pen. Wacht tot de inkt droog is
2.       Ga er met een wit wascokrijtje overheen.
3.       Meng een 2 op1 verf met afwasmiddel. Je hoeft niet veel te hebben.
4.       Ga met dit verfmengsel over het stukje tekst dat bedekt is met krijt.
     Je kunt dit proces herhalen
als het eenmaal is opgedroogd.
5.       Wacht tot het volledig droog is
          De boodschap kan er nu afgekrast worden. 
 
Ook leuk om bv een verjaardagsboodschap op een kaart te schrijven.
Leuk voor de lente, maak je bloesemboom met de onderkant van een fles. Dit wil ik in de lente met de kinderen uit mijn klas uit proberen.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Patricia, je maakt zulke leuke dingen. Dat moeten meer mensen zien. Ik heb een leuk berichtje voor je op mijn blog... Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel Marlies :)
      Delen zal moeilijk gaan heb nog niet zoveel volgers.

      Verwijderen