zondag 7 april 2013

weer volop creatief bezig geweest!

Een druk maar leuk weekend achter de rug!
Mijn vriend Olaf wordt as woensdag 30 jaar. Dit hebben we afgelopen zaterdag gevierd. Donderdag begonnen de voorbereidingen al, want ik wil natuurlijk alles zelf maken; de taarten, salades, hapjes etc.

M&M-kitkat-chocoladetaart
Ik heb de m&m-kitkat chocolade taart gemaakt. 
Ik heb de biscuit gevuld met Mona luchtige Brownie pudding - aardbeienjam en nog een keer luchtige brownie pudding van Mona. Op de zijkanten heb ik een laagje botercrème gespoten. Daarna is de taart afgesmeerd met gesmolten chocolade (temperen). =Tenslotte zijn de kitkats er tegen aan geplakt en is er op de bovenkant een laagje m&m gelegd.






Citroen-chocolade taart
Als tweede creatie heb ik een chocolade biscuit gebakken, deze 2 keer gevuld met Mona luchtige brownie pudding en afgesmeerd met kwarkcrème met citroensmaak. Op de bovenkant heb ik toefjes van de kwarkcrème gespoten en  met pistachenootjes bestrooid. In het midden is een fondant versiersel geplakt. Op de rand van de taart heb ik nog ter versiering de zelf gemaakte chocolaatjes geplakt.

 
 


Aardbeienvlaai met zelfgemaakte chocolaatjes
De derde taart was een gekochte vlaaibodem, waarop ik eerst een laagje chocolade had gesmeerd, daarbovenop aardbeienvlaaivulling en als versiering mijn zelfgemaakte chocolaatjes.
Voor de chocolaatjes had ik pure- en melkchocolade gesmolten (temperen) en daarna op een stuk eetbaar transferpapier uitgesmeerd. Als de chocolade niet meer nat is, maar ook nog niet volledig gedroogd is kun je er met een vormpje figuurtjes uit halen. Ik heb hier voor een bloemvorm gekozen. Na een half uur kun je je vormpjes van het transferpapier halen.


  



Twizzles
Op de blog van mijn nichtje Maaike; Mevrouwtje Appel had ik deze heerlijke Twizzles gezien. Ze had er een doe-het-zelven blog van gemaakt. Ik vond dit een mooie gelegenheid om ze ook eens uit te proberen. Ik heb ze zonder stokjes gemaakt. Ik heb ze naturel, met kokos, suiker en suikerparels gemaakt.
naast dat ze mooi waren smaken ze ook nog eens heerlijk, wat natuurlijk wel een mooie bijkomstigheid is.
Ik had ze samen met nog wat andere zoetigheid op een bordje gelegd en er met een chocolade schrijfpen er 30 op geschreven.












 


2 opmerkingen:

  1. Oooooooooh echt mega leuk!! Wat een leuk een idee zo zonder stokjes, Super tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De citroen/chocoladetaart was overhéérlijk vond ik. Walter heeft zich de taart met de Kitkats ook goed laten smaken, behalve de M&M's dan, die heeft Mandy allemaal opgegeten! We hebben genoten van al het lekkers!!! (En van een gezellige verjaardag) Liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen