zondag 3 mei 2015

taarten

De laatste tijd weer lekker bezig geweest met taarten.

Ons nichtje werd in maart 1 jaar en ik had voor haar een mini taartje gemaakt aan de hand van het geboortekaartje. Een schot in de roos en het was erg leuk om te doen.




Een star wars taart, dit was een nieuwe uitdaging voor mij. Mijn vriend heeft een beetje geholpen met het poppetje. Hij vindt het zo nu en dan ook erg leuk om te doen. Lekker ontspannend, creatief bezig zijn.
Hij is erg goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Verder blijft de 'varkentjes in de modder' taart een erg geslaagde taart. Zelfs Olaf heeft de smaak te pakken en er zelf één gemaakt om voor zijn verjaardag op het werk te trakteren. Zijn collega's waren dolenthousiast.
Zelf heb ik hem ook weer gemaakt en 2x een workshop aan mijn collega's gegeven. Was erg leuk om te doen. Binnenkort doe ik met een aantal collega's een fondant taart workshop.

Voor de verjaardag van mijn vriend, voor vrienden en familie, geen fondanttaart ;). Onze families houden er niet zo van en daarnaast ontbreekt het rond onze eigen verjaardag meestal ook aan tijd. Maar een lekkere appeltaart en een monchoutaart gingen er ook goed in. Ik had nog nooit een monchoutaart gemaakt, dus dat moest er toch nog echt een keer van komen. Ik had weer een lekker recept voorbij zien komen op Laurys Bakery en heb de verjaardag meteen aangepakt om de monchoutaart te maken. Ik heb alleen de slagroom vervangen voor soya-slagroom.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten